Defender OCTA loob aluse osalemiseks Dakari rallil ja FIA maastikuralli maailmameistrivõistlustel
- Defender osaleb alates 2026. aastast Dakari rallil ja FIA World Rally-Raidi maailmameistrivõistlustel (W2RC) uue võistlussõidukiga, mille aluseks on Defender OCTA.
- Defender võistleb seeriaautodel põhinevate võistlusautode kategoorias (Stock), millele alates 2026. aastast kehtib uus ja põhjalikult muudetud võistlusmäärustik.
- Võistlussõidukid luuakse Defender OCTA vastupidavale alusele ja neil on 4,4-liitrine kahe turboga V8 jõuallikas.
- Võistlussõidukitel on Defender OCTA tugev D7x kerearhitektuur, jõuülekanne ja jõuallikas, mis annab tunnistust auto äärmisest vastupidavusest ja tugevusest.
Defender OCTA – peatamatu Defenderi perekonna jõudluskangelane – on alates 2026. aastast Defenderi Dakari ja FIA World Rally Raidi maailmameistrivõistluste võistlusauto aluseks, näidates oma äärmuslikku võimekust maailma kõige raskematel maastikusõidu võistlustel.
Peatamatu maastikusõiduvõimekus ja tugevus on iga Defenderi kesksed omadused, ühtlasi on need ka maastikurallide võistlusautode tuumikomadused. Nii oli Defender OCTA W2RC võistlusprogrammis osalemiseks loomulik valik, sest tegemist on kõige kiirema ja võimekama Defenderiga, mis eales tehtud.
Defender teeb FIA maastikuralli maailmameistrivõistluste (W2RC) viiel etapil kaasa kahe sõidukiga kategoorias, kus osalevad seeriaautodel põhinevad võistlusautod (Stock). Dakari rallil osaleb Defender alates 2026. aastast kolme võistlusautoga.
Uued võistlusmäärused, mille eesmärk on teha Stock-kategooria oluliselt konkurentsivõimelisemaks, rakenduvad 2026. aastal. FIA ja Dakari korraldajad vastavad niimoodi suure jõudlusega 4x4-de ja linnamaasturite aina kasvavale populaarsusele. Just uute eeskirjadega lubatud suurenenud jõudlus teeb Stock-kategooria täiuslikuks, et tõestada autentselt Defenderi äärmist vastupidavust ja võimekust.
Mark Cameron, Defenderi tegevjuht: „Maailma kõige nõudlikumal maastikurallil osalemine on meie senise kõige äärmuslikuma Defenderi ülim proovikivi. Teame, et Dakar on tohutu väljakutse, kuid Defender OCTA ühendab endas tohutu jõudluse Defenderile iseloomuliku võimekuse ja vastupidavusega. Olen kindel, et see on väga konkurentsivõimeline maastikuralli sõiduk.“
James Barclay, JLR Motorsporti tegevdirektor: „Defender Dakari võistlustules on uskumatult põnev väljakutse. Meil oli visioon seeriaautodel põhinevate võistlussõidukite tulevikust maastikurallidel, nii et on olnud uskumatult positiivne tegutseda koos ASO, FIA ja teiste tootjatega ning teha koostööd Stock-kategooriale uute reeglite loomisel. Meil on nüüd õige platvorm, et autentselt näidata Defenderi võimekust maastikumootorispordi suurimal väljakutsel. Meid ootab ees põhjaliku ettevalmistuse, testimise ja õppimise aasta, et olla valmis startima Dakaril 2026. aastal. Meeskond on juba tublisti edenenud ja ootame väga võistlemist nii Dakaril kui ka W2RC-l – maailma kõige raskematel maastikuvõistlustel. ”
Defender OCTA aluseks – ja seda ka võistlussõidukite puhul – on tugev D7x kerearhitektuur. Tuginedes kergele alumiiniumist monokokk-kandmikule, mis on iga Defenderi aluseks, on see kolm korda tugevam kui traditsioonilised konstruktsioonid raamile asetuva kerega ja tagab muljetavaldava väändejäikuse.
Loomupärane vastupidavus koos Defender OCTA kohandatud geomeetria ja kinemaatilise disainiga tegi OCTAst ilmse valiku Defenderi osalemiseks Dakari programmis. Spetsiaalselt ettevalmistatud võistlussõidukid jagavad Defender OCTAga kerearhitektuuri, jõuülekannet ja jõuallikat vastavalt Dakari ja W2RC reeglitele, et näidata Defenderi peatamatut võimekust ja vastupidavust. Jõuallikaks on Defender OCTA 4,4-liitrine kahe turboga V8 mootor.
Põhjalik Defenderi võistlustestide- ja arendusprogramm on juba käimas. See kulmineerub katsevõistluste ja täismeeskonna startidega selle aasta lõpus, enne kui algab Dakari ralli ja FIA maastikuralli maailmameistrivõistlused 2026. aastal.