Hispaania margi edulugu tähistab nüüd ka tuntud väljaande mainekas lugejaauhind

03.04.2025
Hispaania margi edulugu tähistab nüüd ka tuntud väljaande mainekas lugejaauhind

Tublisti üle sajandi kestnud automaailmas on seitse aastat nagu piisk meres. Kaasaegse maailmaga sammu pidades on aga võimalik üürikese seitsme aastaga saavutada muljetavaldavaid tulemusi. Saavutused on seda silmatorkavamad, et kasvutempo ületab märkimisväärselt tööstusharu keskmist ning margi on valinud endale autojuhid, kes jagavad samu väärtusi ja mõttemaailma, tulevad uuendustega innukalt kaasa, aidates omalt poolt autoturgu pisut kõigutada.

Nii võib lühidalt kokku võtta Hispaania automargi CUPRA mõju oma lühikese, kuid tähelepanuväärse iseseisva seitsme tegutsemisaasta jooksul.

 

 

Järjekordne rekordeid purustav aasta

 

Eelmisel aastal jõudis CUPRA järjekordse verstapostini, tarnides klientidele 248 100 uut sõidukit – 7,5% rohkem kui 2023. aastal. Ettevõtte eesmärk on ületada 2025. aasta lõpuks miljoni müüdud sõiduki teetähis.

 

SEATile kuuluv ettevõte, mis tähistab oma iseseisva tegutsemise seitsmendat aastapäeva, kajastas aastaaruandes positiivseid tulemusi. Mark võitis maineka tiitli „Aasta kõige trendikam mark“ tuntud Saksa väljaande Auto Motor und Sport korraldatud iga-aastasel konkursil.

 

See on omanäolisele automargile esimene võit, mille aluseks oli autojuhtide seas läbi viidud küsitlus. Kokku osales 94 531 inimest, kellest 72% valis küsimusele „Milliseid automarke peate praegu kõige trendikamateks?" vastuseks CUPRA.

 

Seitsme aasta jooksul on ettevõte turule toonud seitse mudelit ja meelitanud CUPRA autode juurde üle 800 000 autojuhi. Tänaseks juba küps mark ei ole unustanud oma juuri ning jätkab omanäolise, emotsionaalse ja trende loova autotootjana, kes esitab julgelt väljakutseid väljakujunenud normidele.

 

CUPRA kaasati esimest korda „Aasta kõige trendikama automargi“ uuringusse 2021. aastal, toona kogus mark 48% häältest. Vaid nelja aastaga tõusis CUPRA küsitlusele vastanute hinnangutes tippu. Kuidas õnnestus ettevõttel nii lühikese ajaga võita enda poole Saksa autoturu kurikuulsalt valiva mainega eksperdid ja ka tavalised autojuhid?

 

 

Teistest eristuv

 

Volkswageni kontserni kuuluv SEAT on tegutsenud aastast 1950. Hispaania ettevõtte osalemine autospordis jättis ajalukku märkimisväärse jälje, mistõttu pole üllatav, et autospordist saadud kogemus kajastus järk-järgult ka tänavatele jõudvates uudismudelites. Algselt lisati CUPRA märk SEATi sportlikele versioonidele, kuni lõpuks kujunes CUPRAst iseseisev kaubamärk. Pole kahtlust, et see otsus tasus end ära.

 

Kiire laienemine, kindel tehnoloogiline vundament, uute elektriliste mudelite õige ajastusega turuletoomine ja silmatorkav, kuid tõhus disain kõige populaarsemas, linnamaasturite segmendis – nii võib kokku võtta CUPRA edu valemi. Kogu kombinatsioon meeldis väga uudsust ihkavatele autojuhtidele. Need on ostjad, kellele ei piisa pelgalt sellest, et auto vastaks ootustele, sõidaks hästi ja oleks praktiline, vaid nad soovivad, et auto näeks suurepärane välja ega sulanduks sarnaste mudelite merre.

 

Sellisel taustal lõi eriti eredalt särama CUPRA Formentori täht. Esimese CUPRA nime all toodetud mudelina algatas see oma sportliku kupee-maasturi siluetiga värske stiililaine. Hispaania Mallorca saare ühe tuntud poolsaare järgi nime saanud Formentor on saadaval praktilistele autojuhtidele mõeldud 1,5-liitrise 150-hobujõulise bensiinimootori ja kerghübriid-tehnoloogiaga varustatud versioonina, aga ka võidusõiduraja-huvilistele suunatud VZ-variandina, mille mootor arendab 333 hobujõudu.

 

Konkurentsitihedas väikse ja keskmise suurusega linnamaasturite segmendis täitis Formentor niši neile, kes otsivad linnamaastureid, milles on rohkelt emotsioone. Numbrid näitavad, et nõudlus jätkab kasvu. Eelmisel aastal oli Formentor jätkuvalt margi enim müüdud mudel, kogu maailmas eelistas 111 300 ostjat just Formentori.

 

Elektriline CUPRA Born saavutas ettevõtte statistikas teise koha 41 800 müüdud autoga.

 

 

Seitsme aastaga seitse mudelit

 

CUPRA esimene sõltumatu mudel Ateca linnamaastur (2018) oli emaettevõttelt SEAT päritud mudeli muudetud ja täiustatud versioon. 2020. aastal turule jõudnud CUPRA Formentor oli aga esimene spetsiaalselt margi jaoks loodud mudel, mis aitas luua margi ainulaadset identiteeti. Formentori müük kasvab jätkuvalt aastast aastasse. Eelmisel aastal tutvustati Formentori uuendatud versiooni.

 

2024. aastal värskendati luukpära CUPRA Leon ja selle Sportstoureri versiooni. Eelmisel aastal esitleti ka kahte uut linnamaasturit: Terramari ja elektrilist Tavascani. Viimane lisandus mudelirivvi alates 2021. aastast toodetud täielikult elektrilise luukpära Borni kõrvale. Nii ongi valikus seitse mudelit, neist neli esindavad populaarseid linnamaastureid.

 

Eeldatavalt võimaldab see mudelirivi ettevõttel lähitulevikus edulainel jätkata. Näiteks Formentor on jätkuvalt nõudlikul Saksamaa turul enimmüüdud linnamaastur, kusjuures Formentori müük kasvas eelmisel aastal 2023. aastaga võrreldes 15%. Eksperthinnangud ennustavad, et uued linnamaasturid jätkavad tõenäoliselt edulainel.

 

„Kergesti juhitavas keskmise suurusega linnamaasturis Terramar sulandub CUPRAle iseloomulik sportlikkus suurepäraselt väga praktilise ja avara interjööriga,“ ütles mõjukas Briti portaal Carbuyer märtsi lõpus avaldatud ülevaates.

 

Laia linnamaasturite valikuga peab CUPRA sammu pikka aega tegutsenud hiigeltootjatega, valmistades sõidukeid, mis vastavad autojuhtide mitmekesistele ootustele. Kõik need saavutused mahuvad vaid seitsmesse tegutsemisaastasse. Kõige värskem, kaheksas mudel hakkab kandma nime CUPRA Raval ning selle maailma esmaesitlusest annab mark täpsemalt teada eeldatavasti 2025. aasta septembris.

 

Ettevõtte esindajad võtavad vastu väljaande Auto Motor und Sport lugejaauhinna 9. mail Hamburgis toimuval suurejoonelisel tseremoonial.

 

Sulge

E-maili saatmine

...
Sulge

...

Loading ...

Kasutame küpsiseid, et pakkuda asjakohasemat sisu ning muuta veebilehe külastamine mugavamaks ja lihtsamaks.
Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.